Sisältö on Tarzan

14.06.2016 | Santtu Tuomisto

Tänä päivänä yritykset ja palvelut elävät ja kehittyvät verkosta sekä verkostoista. Ei ole sattumaa, että hakukoneoptimointi ja Google-mainonta on kasvanut viimeisen kahden vuoden aikana Suomessa merkittävästi. Asiakkaat hakevat tietoa ensin Googlesta. KVG.

Jos et ole hakutulosten kärjessä, et ole olemassa. Jos kotisivusi eivät toimi kännykällä, voit menettää asiakkaan huonon käyttäjäkokemuksen takia – jo ennen sitä tärkeää live-yhteydenottoa.

Myös sosiaalisen median rooli korostuu viestinnässä. Kannattaa ainakin pohtia miten voisit palvella asiakkaita entistäkin paremmin verkossa ja somessa.

Olet mitä syöt – jaat mistä tykkäät

• Facebookissa tykätään kavereista ja kerrotaan tekemisistä – tekstinä, kuvana tai livevideoina
• Instagramissa jaetaan selfiet, sali- ja ruokakuvat
• LinkedInissä verkostoidutaan ja rakennetaan ruusuiselta näyttävää osaamisprofiilia
• Twitterissä seurataan kiinnostavia toimijoita sekä otetaan kantaa ajankohtaisiin asioihin
• Periscopessa seuraillaan live-esityksiä ja jaetaan omia videoklippejä

Nämä ovat eri kanavien roolit karrikoidusti, mutta paljon muitakin mahdollisuuksia löytyy. Mieti aina ensin, mitä haluat kertoa ja kenelle sekä millaisilla resursseilla omaa viestintää pystyt hoitamaan. Muista, että jokainen asiakas on aina tavallinen ihminen – someviidakossa ne yrityspäättäjätkin seikkailevat.

Voisiko jokin uusi tai yrityskäyttöön valjastamaton verkkopalvelu tai toimintatapa säästää omaa aikaasi perinteiseltä asiakasviestinnältä ja yhteydenpidolta? Tai mahdollistaa vaikkapa reaaliaikaisen palaute- ja yhteydenpitokanavan asiakkaiden tai oman tekijäverkoston kesken?

Sisältö on Tarzan

Vastaanottajaa kiinnostavan sisällön rooli ei ole hävinnyt mihinkään, vaikka kanavia tulee ja menee. Se, mitä kerrot ja miten tarinasi värität, ratkaisee tänäkin päivänä. Mikään kanava ei voita henkilökohtaista tapaamista ja oikeaa vuorovaikutusta, mutta ilman hyvin suunniteltua verkkopalvelua menetät todennäköisesti useita potentiaalisia asiakkaita, joista et tule koskaan edes tietämään.

Muistat varmasti miten Tarzanin kutsuhuuto kaikuu. Erottuvalla ja kohdistetulla viestinnällä voit tavoittaa omat joukkosi nopeasti myös tosielämässä.

Santtu Tuomisto

toimitusjohtaja, suunnittelija
Mainostoimisto Aihe Oy

Ps. Aiheelta voit aina kysyä vinkkejä oman verkkonäkyvyyden ja verkkopalveluiden kehittämiseen sekä uusien palvelukanavien käyttöönottoon. Tutustu Aiheen palveluihin ja ota yhteyttä!


Jaa

Kategoriat

Yleinen Blogi

Arkisto