Tavoittavaa ja suunnitelmallista someviestintää Aiheen avulla.

Pekka Peltola, valmennuspäällikkö
Juniori-KalPa ry


Juniori-KalPa ry

Juniori-KalPa liikuttaa viikoittain noin tuhatta ihmistä sekä on välillisesti yhteydessä huoltajien ja katsojien kautta tuhansiin ihmisiin. Seura järjestää hyvin erilaista toimintaa eri-ikäisille harrastajille: iltapäiväkerhosta ja 3–4-vuotiaiden lasten luistelukouluista ”Tosi Äijiin” eli aikuisten miesten harrastekiekkoon.

Juniori-KalPan toiminta ei ole vain totista ja kilpailuun keskittyvää jääkiekkoa, joten kaipasimme seuran ilmeeseen ja viestintään uudistusta. Halusimme lähteä uudistamaan markkinointia puhtaalta pöydältä ja uudesta mainostoimistoyhteistyöstä.

Eri vaihtoehtojen kartoittamisen jälkeen päädyimme valitsemaan Mainostoimisto Aiheen. Haimme markkinointiimme uusia tuulia, joten oli hyvä ettei Aiheella tiedetty liikaa jääkiekosta. Saimme tuoreita ideoita ja erilaista näkökulmaa markkinointiin. Tästä hyvä osoitus on uusi sloganimme ”Taito kasvaa yhdessä”, jossa on hieno kaksoisajatus elämästä ja pelaamisesta.

Halusimme ottaa sosiaalisen median käyttöön ammattilaisten kanssa, jotta saamme viestittyä oikeita asioita. Me saimme Aiheen kautta lisäarvoa ja tukea omaan toimintaamme.

Aihe suunnitteli meille uuden ulkoisen ilmeen. Aiempi nettisivujen ulkoasu oli todella tumma, joka saattoi viestiä liikaa kilpailuhenkisyydestä ja aikuisten jääkiekosta. Freesattiin sitä enemmän lasten näköiseksi. Sen lisäksi tehtiin sosiaalisen median suunnitelmaa, markkinointisuunnitelmaa sekä tiedottamiseen liittyviä asioita: mitä kannattaa viestiä, miten kannattaa viestiä ja missä kanavissa.

Aiemmin Juniori-KalPalla ei ollut sosiaalista mediaa ollenkaan käytössä. Halusimme ottaa sosiaalisen median käyttöön ammattilaisten kanssa, jotta saamme viestittyä oikeita asioita. Sosiaalisen median osalta meillä oli toiveena markkinoida hyviä asioita ja saada jääkiekon positiivista viestiä eteenpäin. Tässä ollaan onnistuttu.

Yhteistyö ja suunnittelu sujuivat kokonaisuudessaan todella hyvin. Toiveitamme kuunneltiin ja Aiheen työntekijät huomioivat myös parannusehdotuksemme. Yhteistyö oli hyvin mutkatonta, sujuvaa sekä asiakasta kuuntelevaa. Tällaisessa taiteenlajissa on myös tärkeää, että mainostoimisto itse kertoo omat mielipiteensä, sillä se lisää luottamusta ja tiivistää, että Aiheella on asiantuntijat töissä. Kaikki aikataulut pitivät ja saimme kaiken ajallaan.

Isojen suuntaviivojen suunnittelun jälkeen olemme tilanneet Aiheelta esimerkiksi lisää mainoksia. Jatkuvuutta on siis luvassa. Suosittelen Aihetta myös muille, sillä Aihe pystyy varmasti tarjoamaan monenlaisille yrityksille ja yhteisöille uudenlaisia ajatuksia markkinointiin.

Rohkaisisin ihmisiä panostamaan mainontaan, markkinointiin ja sosiaalisen median osaamiseen, sillä se on nykypäivää. Me saimme Aiheen kautta lisäarvoa ja tukea omaan toimintaamme. Osa saattaa olla itsestäänselvyyksiä, mutta kokonaisuudesta saa enemmän irti ammattilaisten kanssa.

Pekka Peltola
Valmennuspäällikkö
Juniori-KalPa ry

Seuraa Juniori-KalPaa myös sosiaalisessa mediassa:
Juniori-KalPan Facebook ›
Juniori-KalPan Instagram ›

www.juniorikalpa.fi


Selaa referenssikuvia